Maldives Tour- Kuramathi

( ENG) We just can’t get over it so we decided to travel again to the Maldives and discover new islands cause yes at the end each island has something to offer.

Kuramatahi it’s located on 1 of 5 islands of the Rashdoo Atoll, from Male, the resort organizes speedboat/ seaplane to take you there (20m).

There’s 360 different rooms and villa some have either Jacuzzi or private pool. The island is a mixture of white sand beach and very luxurious vegetation. There are 12 restaurants in total + bars so plenty of choices and no time to get bored. You can check it here .

The SPA is a heaven place under the palms facing the sea and we got our massage done above the water, with the fresh breeze on our skin and waves sound to relax!

ACTIVITIES:

My real first Snorkeling experience was at Kuramathi where I had the chance to go on snorkeling safari. We took a boat 15 m and arrived in the first reef and then the second one, I was, of course, afraid at the beginning but getting out of my comfort zone made me, again,  live a great experience!  we saw turtles sharks and plenty of colorful fishes.

SAND BANK !

Kuramathi has its own sandbank at the end of the island. Walking there before the sunset is a must do while at kuramathi  or even during the day seeing the ocean from the two sides.

OUR ROOM-  VILLA DELUXE WATER

We were staying in their overwater villa category, it’s a spacious villa above the ocean, you have a big comfy bed, bathtub facing the endless ocean view, a big terrace.

Another highlight of this is that It’s also very private as you can’t see into the other overwater villas, and each villa has its own deck with armchairs, sunbeds and a stair down to the water

BREAKFAST

We had our breakfast at Farivalhu Restaurant every day, and the food was well-made and the restaurant itself boasts a nice view over the water.

The breakfast is very varied I must say, fresh bread, veggies, great coffee, continental styled dishes, Asian, salad, pastries, porridge, fruits…

Our Rating

• Service: 8/10
  • Value for money: 8/10
  • Overall Experience: 7/10

(FR) Nous sommes simplement toujours tentés de voyager encore et encore aux  Maldives et découvrir de nouvelles îles car à la fin chaque île a quelque chose à offrir. Nous y sommes retournés et avons visité 3 îles differentes .

La premiere : Kuramathi

Kuramatahi est situé sur l’une des 5 îles de l’Atoll Rashdoo de Malé. L’Hotel organise un speed boat (90M) ou  hydravion (20m) pour vous y rendre . Il y a 360 chambres différentes et une villa avec jacuzzi ou piscine privée. L’île est un mélange de plage de sable blanc et de végétation très luxueuse. Il y a 12 restaurants au total + bars donc beaucoup de choix et pas le temps de s’ennuyer. Vous pouvez checker  ici.

Le SPA est un endroit paradisiaque sous les palmiers face à la mer et nous avons eu notre massage au-dessus de l’eau, avec une sensationde  brise fraîche sur notre peau et le bruit des vagues pour se détendre! Un rêve…

ACTIVITES:

Ma première expérience de snorkelling était à Kuramathi où j’ai eu l’occasion d’aller faire un “snorkeling safari”. Nous avons pris un bateau 15 m et sommes arrivés dans le premier récif puis le second, j’avais evidemment peur au début mais encore une fois sortir de ma zone de confort m’a fait vivre une expérience formidable! Nous avons vu des tortues, des requins et pleins de poissons multicolores.

Sand Bank!

Kuramathi a son propre sand bank à l’extrémité de l’île. Se promener la bas avant le coucher du soleil est un must quand  vous êtes à  kuramathi ou même pendant la journée  et voir l’océan des deux côtés.

NOTRE CHAMBRE – VILLA DELUXE WATER

Nous étions dans leur catégorie water villa, c’est une villa spacieuse au-dessus de l’océan, il y a un grand lit confortable, une baignoire face à l’océan, une grande terrasse ..

Un autre point fort de cette chambre est qu’elle est très privée et intimiste,  vous ne pouvez pas voir dans les autres villas sur pilotis, et chaque villa a sa propre terrasse avec table et chaise, des transats et un escalier directement dans  l’eau.

LE PETIT DÉJEUNER

Nous avons pris notre petit déjeuner au restaurant Farivalhu tous les jours, et la nourriture était bonne en generale. Le restaurant offre une belle vue sur l’eau. Le petit déjeuner est très varié Je dois dire, du pain frais, des viennoiseries des légumes, du bon café, des plats continentaux, de l’asiatique, de la salade, des pâtisseries, du porridge, des fruits …